Beiträge von Scribonia Kaleandra

Zitat

Original von Scribonia Cerelia
    Garndma, grandma...best wishes and helthy 100 years agane for me too. :)

I love you so much and hope that you are and will be happy. :)

*kisses, kisses, kisses*

Thank You to little One....and Me the love of Helios always Shine on You...
    Even if Venus is more wanted now ...**Laughing Friendly...**
    (The shine of Venus=Old saying "Beiing visable in Love..".)

Ah.. the secret well it's Soooooooooooo long ago ...
    I was 13 and My Mother arragend a Marridge for Me with a Greeck Teacher..
    He was 46 Years Old but I recall .....Yes I liked Him not Loved Him but Liked....He was Good to Me and I Pray the Gods Did Well for Him...

And the First Time We Bedded it was the Wedding Night.....BUM.....Pregnant...THAT does Happen..from Time to Time...
    Nine Month Later I bore a Daughter Laeticia...We Alraedy Lived in Rom by Then ...Just 3 Years after the Death of the Grat Augustus...yes it was ..in Tiberius's Reighn...

Well the sad part was That Pyrrusiae Pirates Took Her away from her Cradel in Capua Where We spend a Few day's out...
    I Was Sad and Wept for Month at the Time..Then My Husband was Excecuted by Sejanus....in Those day's No Reson was a Reson as Well...
    Be happy to live unther an Imperator Who Knows Right from Wrong Child...

Years and Years Later...I Traveled to Greece it was My 7th Journy There...let Me See...I went to Korinth to Buy some Scrolla's Yes...That's what it was..
    In THAT Shop ,I was with Soror Antiocle ....I Think so Yes...was an Older Lady too and She Fainted so Antiocle Sayed to Me ...so I had a Look....as I always do ...I FEEL the Face to Make Me a Picture of Whom or What..

As I fellt I noticed That Half Her Left Eye Brow was missing......My Heart Pounded THAT was exactly a Significant Mark That My Laeticia also had......
    I Helped Her and got Her up on Her Feet again ...
    She invited Us to a Cool Cup of Wine and a good Bite..
    THere I asked Her..."Hve You ever been abduckted as a Child by Pirats...do You Remember??"

She sayad "Yes...as I Baby I was Stolen in Italy By My Father (I called Him That Way )
    Then She Told Me the Whole Story ...Her Life Her Marridge Her Son..and That He was having a Grand Child of His own Shortly...
    I Stayed in Greece for Two Years...and enjoyed Happines .
    I Saw Kassandra being born even Helped with it ...so She is My Great Great Grand Daughter..**Smilling**

But I havend been back in Greece and My Daughter and Her Son Died for Years hence....
    So You see...We all have Oure Secrets.."

"Thank You Childie Well lets Hope the World is Up to an Other Hundert Years off Kaleandra...
    Ah.........the Ltlle Lady Here is Soror Kassandra a Famouse Soothsayer from Greece and...
    A little Secret ...She is My Graet Grand daufhter to...She doesn't Know Yet ...Later on We will have achat about That ..."

**Ich lächelte...**
    "Du weist sehr wohl was ich meine kleine Eber...
    Sei vorsichtig wo du recherchierst und mit wemm du dich aufhälst ,oder für wem du Arbeit erledigst...
    Nicht alles was unschuldig aussieht muss es auch sein...,wer zu fiehl weiss wert leicht zu last..nun weist du genug genau wie ich.
    Kein Spielchen mehr mit Sulla und sein angelegenheiten...es sei du wünscht das ich dein Pater von der gang der dinge informiere...d.h er ist nicht dein Pater aber du weist wenn ich meine..".

"Der Flutt des wasers mag sein wie dein Trähnen Meer
    doch steige nicht hinein mit gedanken an nimmer wiederkeer....."
    Da war noch mehr ....aber ich habe es vergessen jungerman...
    "Neptun hatt nicht gerne Traurige jungermänner an sein Meeresbodem Tische , er hatt wohl lieber freuliche Witwen oder Meeres junckfern mit dem Nachdruck auf dem letzteren....naturlich...

Ich weiss es sieht alles dunckel für dich aus in gewisse sinne...aber auch das ändert sich den Helios ist gnädig für jeden und schenckt uns allen sein Licht ....und dauch du wirst es wieder sehen und es Geniessen ...sonst mustest du nicht hier am Grense Posiedons Reiche stehen sonder an das von Hades .....

Komm last mich dich zu ein Sallad und ein Wein einladen,Soror Kassandra führt uns schon hin."

"Wie war das zur Claudius's Zeit...
    Man sol nicht nur nach den text des Gesetzes handelen sonder auch nicht gegen dessen Geist versztossen...

Eine purification des Gesetzes ist nur möchlig wenn der Geist in den,und von den,... sie verfasst wirt auch Pur ist ...leider unmöchlig den es ist und bleibt Menschen Arbeit....

Das Gesetz ist wie der Wind....wer am kräftigsten bläst besorgt den ander gegen wind...
    Es gab noch ein par aber ich bin eben was vergesslich geworden..Alt eben..."

Hier bin ich Mädchen ...!"
    Ah...du hast warten mussen, das tut mir leit dein brief kam erst spät an und es war so schnell nicht eine zu gegend der Griechisch lesen könnte...

Ach du zitterst ja ...komm ...hier nimm mein Mantel damit dir nicht mehr frierst.."